Sök
Bli kund
För hel kartong rekommenderar vi att du beställer st

Är du Order Nordics nya Key Account Manager / KAM?

2022-04-05

Brinner du för att utveckla affärer och bygga långsiktiga relationer? Drivs du av att lyckas med framgångsrik försäljning? Gillar du teamwork för att lyckas nå de uppsatta målen? Sök då tjänsten som Order Nordics nya Key Account Manager / KAM.

Vi söker en engagerad och affärsinriktad Key Account Manager / KAM som drivs av att utveckla relationen med kunder för att nå framgångsrik försäljning. Ditt huvudansvar blir att utveckla och säkerställa företagets framtida affärer genom att bygga långsiktiga relationer med företagets nyckelkunder.


Om bolaget

Order Nordic har sitt kontor i Helsingborg i trevliga lokaler, nära motorvägsavfarten Vasatorp och erbjuder ett roligt och stimulerande arbete i ett framtidsorienterat företag med passionerade medarbetare som just nu behöver fler kollegor.

Order Nordic, grundades 1977, är i grunden en distributör av hemelektronik inom en rad olika produktområden. Order Nordic omsatte ca 700 miljoner under 2020. Med egna varumärken som Champion och Frontier har vi ett av de snabbast växande varumärkena i branschen och har på kort tid tagit marknadsandelar inom samtliga produktsegment. Resan har bara börjat.

 

Mer om tjänsten

I rollen som Key Account Manager ingår du i en dynamisk KAM-grupp med egen administrativ support. Du kommer att identifiera möjliga affärer hos kunder och potentiellt nya kunder genom att förstå kundernas behov och tillsammans med kunden utveckla lönsamma affär för alla parter. I rollen har du ett stort eget ansvar för dina kunder och vad som händer på marknaden, samt är delaktig i hela företagets säljprocess. Fokus ligger på konsultativ försäljning och att bygga förtroende hos kunderna. Du arbetar gränsöverskridande och samarbetar tätt tillsammans med vår inköpsavdelning för att erbjuda våra kunder den bästa lösningen. Som KAM är du duktig på att bygga kundplaner på strategisk nivå och har en analytisk förmåga. Det krävs ofta både ett ekonomiskt intresse och sinne, men också struktur och genuint intresse för att lyckas.

 

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna i rollen varierar, men kommer delvis att innebära:

  • Ansvara över företagets största kunder inom vårt affärsområde Centrala avtal/Retail
  • Etablera lönsamma relationer med såväl befintliga som nya kunder
  • Arbeta efter uppsatta mål enligt budget och ha ett eget budgetansvar för ditt ansvarsområde
  • Tillsammans med försäljningschef sätta säljaktiviteter och kampanjer samt utveckla kundplaner
  • Säkerställa och utveckla en god affärsrelation med omsättnings- och resultatansvar på längre sikt

 

Vi söker dig som:

  • Har ett gott affärssinne, är resultatorienterad och har en kommersiell förståelse
  • Har arbetat inom B2B-Sales med fysiska möten i minst 6 månader
  • Har dokumenterat goda resultat inom B2B-Sales
  • Har ett vårdat språk och behärskar engelska och svenska i tal och skrift
  • Relevant universitetsexamen eller motsvarande erfarenhet.

Det är meriterande om du:
  • Har arbetat med försäljning inom hemelektronikbranschen
  • Har erfarenhet från liknande arbeten där fokus legat på större affärer
  • Har högt självledarskap och driv


Välkommen att maila din ansökan till jobb@order.se
Märk din ansökan med KAM i ämnesraden.

Har du frågor är du välkommen att kontakta Fredrik Petersson, Sälj- och Marknadschef på mail: fredrik.petersson@order.se

Sista ansökningsdag är den 29 april.
Ansök redan idag! Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att om rätt kandidat dyker upp kan tjänsten tillsättas före sista ansökningsdag.

 

 

Fler nyheter

 

 

KAM, key account manager, area manager, fältsäljare, kundansvarig, account manager, säljansvarig, säljare

Kundvagnen är full
Din kundvagn har nått maxantalet orderrader (250). För att lägga till fler produkter, vänligen slutför ordern och gör en ny beställning.
Till kassan