Är du vår nya säljare?
2023-10-27
Letar du efter en spännande säljroll som gör dig glad? Då är du kommit rätt!
Hos Order Nordic jobbar passionerade, glada och ansvarsfulla människor som vet att våra kunders intresse är det viktigaste uppdraget. Vår vision är att skapa attraktiva affärsmöjligheter för alla våra partners med en engagerad säljkår som täcker hela Sverige. Just nu söker vi dig, en kundansvarig säljare, som är redo att ta dig an rollen att locka nya kunder och vårda de befintliga. Tycker du om prospektering, att arbeta både personligt och digitalt och vill bli nyckelspelaren i vår resa att utforska nya marknader - inklusive företags- och föreningsnätverk - då är det här jobbet för dig!
Hos oss får du en nyckelroll och utifrån vår gedigna kunddatabas skapar du kontakt med såväl befintliga som nya kunder. Du ingår i ett passionerat säljteam som arbetar tillsammans och på ett prestigelöst sätt. Vi sitter i trevliga lokaler, nära motorvägsavfarten Vasatorp och erbjuder ett roligt och stimulerande arbete i ett framtidsorienterat företag.
Om bolaget
Order Nordic är en innovativ och pålitlig distributör med över 40 års erfarenhet av framför allt hemelektronik inom kategorierna hem & hushåll, telecom, ljud & bild, personvård och tillbehör. Med egna varumärken som Champion och Frontier har vi ett av de snabbast växande varumärkena i branschen och har på kort tid tagit marknadsandelar inom samtliga produktsegment. Vårt huvudkontor ligger i Helsingborg och vi är ca 50 anställda.
Arbetsuppgifterna i rollen varierar, men kommer delvis att innebära:
• Sätta individuella och gemensamma mål och budgetar för försäljning och marginaler.
• Arbeta enligt en välutvecklad försäljningsprocess.
• Noggrant bearbeta utvalda kunder.
• Hitta nya spännande B2B-kunder.
• Skapa och vårda starka affärsrelationer med våra fina kunder.
• Ta hand om våra nyregistrerade kunder.
• Vårda vårt kundregister.
• Arbeta med kampanjutskick, evenemang och mässor.
Vi söker dig som är:
- Social, positiv och har en öppen inställning med en naturlig nyfikenhet.
- Du är en förebild och enkel att samarbeta med.
- Proaktiv, strukturerad och ansvarsfull i ditt arbete.
- Du är skicklig på att bygga starka relationer och älskar att vara en del av ett högpresterande team.
- Erfarenhet inom försäljning är ett plus.
- Du har en känsla för affärsmöjligheter, prissättning och marginaler.
- Du talar och skriver flytande engelska (krav), och andra språkkunskaper är en bonus.
- Du är motiverad och driven, vi värderar din personlighet högt
Välkommen att maila din ansökan till jobb@order.se
Märk din ansökan med säljare med kundansvar i ämnesraden.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Fredrik Petersson, försäljningschef på mail: fredrik.petersson@order.se
Sista ansökningsdag är den 1 december, men ansök redan idag! Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att om rätt kandidat dyker upp kan tjänsten tillsättas före sista ansökningsdag.