Allmänna villkor för företag inom Sverige och Danmark
Leveransvillkor (Från 1 juni 2023)
Vid leverans inom Sverige till fasta leveransadresser, så som eget centrallager eller butik:
Fast frakt- och emballageavgift om 119,00 SEK debiteras på varje order. Om ett enskilt kolli överstiger vikten 20 kg, har ett mått på någon av sidorna som är över 150 cm eller att längd plus omkrets är över 300 cm och försändelsen behövs skickas som styckegods, halvpall eller helpall tillkommer ett frakttillägg på 350 SEK.
Vid leverans inom Danmark till fasta leveransadresser, så som eget centrallager eller butik:
Fast frakt- och emballageavgift om 149,00 SEK debiteras på varje order. Om ett enskilt kolli överstiger vikten 20 kg, har ett mått på någon av sidorna som är över 150 cm eller att längd plus omkrets är över 300 cm och försändelsen behövs skickas som styckegods, halvpall eller helpall tillkommer ett frakttillägg på 350 SEK.
Vid leverans till tillfällig leveransadress (dropshipment) inom Sverige och Danmark:
Fast frakt- och emballageavgift om 119,00 SEK debiteras på varje order/försändelse. Om ett enskilt kolli överstiger vikten 20 kg, har ett mått på någon av sidorna som är över 150 cm eller att längd plus omkrets är över 300 cm kommer det skickas som styckegods, halvpall eller helpall och ett frakttillägg tillkommer enligt följande styckegods = 350 SEK, halvpall = 450 SEK, helpall = 550 SEK.
Artiklar som varit restnoterade vid ursprungs order och finns tillgängliga för leverans skickas ihop med nästa order till samma fasta leveransadress. Om restnoterade produkter skall skickas separat - kontakta vår kundservice för att lägga om produkten på ny order.
Vid användning av tillfällig leveransadress ansvarar ni som kund för att adress och mobilnummer för leveransavisering är korrekta. Uppkommer problem vid leverans som medför att Order Nordic blir debiterad extra avgifter, förbehåller sig Order Nordic rätten att vidarefakturera dessa avgifter till er som kund.
För ej uthämtade paket som går i retur till oss, debiterar vi en hanteringsavgift på 35 SEK per produkt + returfrakt på 119 SEK + eventuellt frakttillägg motsvarande det som debiterats vid utleverans.
Alla ovan nämnda avgifter/priser är nettopriser.
Om inget annat avtalats gäller ovanstående.
Betalning
Efter sedvanlig kreditprövning med kreditförsäkring, faktura 20 dagar netto. Dröjsmålsränta debiteras med 8% + riksbankens referensränta per månad.
Priser
Samtliga priser anges exklusive moms med undantag för Rek.priser som anges inklusive moms. Angivna priser kan ändras utan föregående avisering. Order Nordic reserverar sig för tryckfel, sådana tryckfel är inte bindande för Order Nordic.
Saknat eller skadat gods
Stämmer inte antalet kolli med följesedel eller fraktsedel skall detta anmälas till transportören innan frakthandlingen kvitteras, samma förfarande vid skada på försändelsen. Anmälan om felleverans skall göras via vår hemsida inom 7 arbetsdagar efter mottagen leverans.
Returer
Returer godkänns endast vid felleverans. Innan en vara returneras ska det alltid göras en Anmälan om felleverans för att erhålla ett returnummer. Ett returnummer är giltigt i högst 2 veckor. Varor som returneras ska vara oanvända i originalförpackning och i oskadat skick. Returen är dock först godkänd när vi kontrollerat varan. Returer som sker senare än 2 veckor efter mottagandet accepteras ej.
Garantier/RMA/DOA
Har garanti lämnats av tillverkaren/varumärket har köparen de rättigheter som lämnats i detta garantiåtagande. För uppfyllande av detta garantiåtagande hänvisas till respektive servicepartner som finns under Service & Support. Order Nordic ansvarar i ovanstående fall inte för fel eller brister i produkterna.
Tillvägagångssätt för reklamation- och DOA-ärenden finns under informationssidan Service & Support. Vid reklamation där Order Nordic är servicepartner måste en reklamationsansökan göras under Ansökan om RMA för att erhålla ett RMA-nummer. Dock är reklamationen först godkänd när vi kontrollerat varan. Ett RMA-nummer är giltigt i högst 2 veckor. Eventuell retur av defekta produkter genomförs enligt rutiner som anges under Service & Support. Vid retur där det konstateras att varan ej är defekt debiteras en testavgift på 300 SEK per vara. Produkterna skickas tillbaka på kundens egen bekostnad.
Telefonnummer och adresser för olika varumärken/serviceombud hittar ni under Service & Support.