Sök
Bli kund
För hel kartong rekommenderar vi att du beställer st

 

 

 

 

Allmänna villkor för företag inom Sverige


Leveransvillkor fakturakund

Fast frakt- och emballageavgift om 99,00 SEK debiteras på varje order. Om ett enskilt kolli överstiger vikten 20 kg eller har ett mått på över 150 cm (längd plus omkrets), kan ett frakttillägg på 250 SEK/per pall eller styckegods tillkomma.

Artiklar som varit restnoterade vid ursprungs order och finns tillgängliga för leverans sampackas med nästa order. Om restnoterade produkter skall skickas separat - kontakta vår kundservice för ordersläpp. 

Vid användning av tillfällig leveransadress ansvarar ni som kund för att adress och mobilnummer för leveransavisering är korrekta. Uppkommer problem vid leverans som medför att Order Nordic blir debiterad extra avgifter, förbehåller sig Order Nordic rätten att vidarefakturera dessa avgifter till er som kund.

För ej uthämtade paket som går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift på 10% av ordervärdet dock minst 250 SEK.

Om inget annat avtalats gäller ovanstående. 

Betalning

Efter sedvanlig kreditprövning med kreditförsäkring, faktura 30 dagar netto. Dröjsmålsränta debiteras med 8% + riksbankens referensränta per månad.


Priser

Samtliga priser anges exklusive moms med undantag för Rek.priser som anges inklusive moms. Angivna priser kan ändras utan föregående avisering. Order Nordic reserverar sig för tryckfel, sådana tryckfel är inte bindande för Order Nordic.


Saknat eller skadat gods

Stämmer inte antalet kolli med följesedel eller fraktsedel skall detta anmälas till transportören innan frakthandlingen kvitteras, samma förfarande vid skada på försändelsen. Anmälan om felleverans skall göras via vår hemsida inom 7 arbetsdagar efter mottagen leverans.


Returer

Returer godkänns endast vid felleverans. Innan en vara returneras ska det alltid göras en Anmälan om felleverans för att erhålla ett returnummer. Ett returnummer är giltigt i högst 2 veckor. Varor som returneras ska vara oanvända i originalförpackning och i oskadat skick. Returen är dock först godkänd när vi kontrollerat varan. Returer som sker senare än 2 veckor efter mottagandet accepteras ej.


Garantier/RMA/DOA

Har garanti lämnats av tillverkaren/varumärket har köparen de rättigheter som lämnats i detta garantiåtagande. För uppfyllande av detta garantiåtagande hänvisas till respektive servicepartner som finns under Service & Support. Order Nordic ansvarar i ovanstående fall inte för fel eller brister i produkterna.

Tillvägagångssätt för reklamation- och DOA-ärenden finns under informationssidan Service & Support. Vid reklamation där Order Nordic är servicepartner måste en reklamationsansökan göras under Ansökan om RMA för att erhålla ett RMA-nummer. Dock är reklamationen först godkänd när vi kontrollerat varan. Ett RMA-nummer är giltigt i högst 2 veckor. Eventuell retur av defekta produkter genomförs enligt rutiner som anges under Service & Support. Vid retur där det konstateras att varan ej är defekt debiteras en testavgift på 300 SEK per vara. Produkterna skickas tillbaka på kundens egen bekostnad.

Telefonnummer och adresser för olika varumärken/serviceombud hittar ni under Service & Support.