Sök
Bli kund
För hel kartong rekommenderar vi att du beställer st

 

 

 

 

Service & Support

På denna informationssida hittar ni våra service- och support förfarande. Förfarandet varierar för de olika varumärkena, sök därför nedan efter det varumärke som du önskar mer information om.

0-9
3Doodler

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

3Doodler

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

a
ABC

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett
returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order. Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Aga

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Alf

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Alga

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

American Tourister

Garantitid: Begränsad 2 eller 3 års global garanti
Konsument ska gå till närmaste Samsonite återförsäljare, kvitto eller stämplat garantikort ska medtas.

Återförsäljare hittas på www.samsonite.com
För reservdelar kontakta repair.sweden@samsonite.com med bilder på skadan för en bedömning.

Vid eventuell kreditering kommer detta ske från Samsonite till Order Nordic, vidare till Order Nordics kund.

AMO TOYS

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Apple

För garantiärenden hänvisar vi er att kontakta

Apple
Tel: 020-100 529. 
https://support.apple.com/sv-se

mcare
Tel: 010-102 55 70
https://mcaresweden.se

Aquabeads

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Aquaplay

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Aquarapid

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in därefter skapas ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Arne Aligator

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Audio-Technica

Alla service-ärenden gällande Audio-Technica hanteras via Xpos.
ÅF registrerar där ärendet under NGS som är Audio-Technicas general-agent och får då vidare instruktioner om enhet skall skickas in för reparation eller om det skall krediteras, svar kan ta några dagar. 
- OBS! Välj Order Nordic AB som extern distributör när ni skapar ett nytt ärende

Axkid

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett
returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order. Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

ABC

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett
returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order. Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Aga

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Alf

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Alga

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

American Tourister

Garantitid: Begränsad 2 eller 3 års global garanti
Konsument ska gå till närmaste Samsonite återförsäljare, kvitto eller stämplat garantikort ska medtas.

Återförsäljare hittas på www.samsonite.com
För reservdelar kontakta repair.sweden@samsonite.com med bilder på skadan för en bedömning.

Vid eventuell kreditering kommer detta ske från Samsonite till Order Nordic, vidare till Order Nordics kund.

AMO TOYS

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Apple

För garantiärenden hänvisar vi er att kontakta

Apple
Tel: 020-100 529. 
https://support.apple.com/sv-se

mcare
Tel: 010-102 55 70
https://mcaresweden.se

Aquabeads

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Aquaplay

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Aquarapid

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in därefter skapas ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Arne Aligator

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Audio-Technica

Alla service-ärenden gällande Audio-Technica hanteras via Xpos.
ÅF registrerar där ärendet under NGS som är Audio-Technicas general-agent och får då vidare instruktioner om enhet skall skickas in för reparation eller om det skall krediteras, svar kan ta några dagar. 
- OBS! Välj Order Nordic AB som extern distributör när ni skapar ett nytt ärende

Axkid

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett
returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order. Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

b
Babaco

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett
returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order. Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Babblarna

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

BABY Born

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Baby Dan

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Babyliss

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Bamse

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Barbie

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett
returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order. Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

BB Junior

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

BECONFIDENT

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett
returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order. Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Belladot

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Bellus

Vid behov av reservdelar kontaktar ÅF Bellus direkt: productsupport@tammerbrands.fi

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Bestway

Service, support och garantiärenden* sker mellan slutkund och Bestway.
Slutkund går in på hemsidan: Bestway Support | Webbplatsen avsedd för kundtjänst online

På hemsidan finns support, manualer och annan info som kunden kan behöva. Skulle det behövas service eller reservdelar så fyller kunden in sina uppgifter och Bestway sköter all servicehantering. För mer info se Customer Service Procedure

*För produkter som inte omfattas av service efter köpt enligt Customer Service Procedure skall återförsäljaren reklamera till Order Nordic AB.

Beurer

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Bex

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Bfriends

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Bialetti

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Big

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Black & Decker

Robotgräsklippare 
Reklamationsrutin för robotgräsklippare för olika länder: 
Sverige
Danmark
Norge

Reklamation för övriga produkter sker mellan återförsäljare och tillverkaren:
Se Guide för garantihantering
Reklamationsblankett
Black & Decker kundnr: 1208347

Black Ice

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Bolibompa

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Bosch

2-års garanti

ÅF registrerar ärende (trasig apparat) i XPOS (www.xpos.eu).
Trasig apparat behålls av ÅF i 30 dagar för ev. kontroll av tillverkaren. Därefter kan den skrotas. Uppgifter som skall finnas med, utöver obligatoriska fält, när ett  ärende registreras i XPOS:
- OBS! Välj Order Nordic AB som extern distributör när ni skapar ett nytt ärende
- ÅF's kundnummer hos Order Nordic AB.
- Order-/faktura-nummer från Order Nordic AB.

Brandman Sam

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Braun

Braun Hushållsprodukter
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett
returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order. Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Braun Hårvårdsprodukter (ex hårfönar, varmluftsborstar)
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Braun Personvård (ex skäggtrimmers, rakapparater)
ÅF registrerar ärende (trasig apparat) i XPOS (www.xpos.eu).
Trasig apparat behålls av ÅF i 30 dagar för ev. kontroll av tillverkaren.
Därefter kan den skrotas.
Uppgifter som skall finnas med, utöver obligatoriska fält, när ett  ärende registreras i XPOS:
- OBS! Välj Order Nordic AB som extern distributör när ni skapar ett nytt ärende
- ÅF's kundnummer hos Order Nordic AB.
- Order-/faktura-nummer från Order Nordic AB.

Braun Medicinska produkter
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Brio

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Brother

SYMASKINER
Garantitid: 1år
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

PRINTERS & ÖVRIGT
Slutkundssupport: 0771-281030
Serviceverkstad: http://www.brother.se/service-centres

Buffè

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Byron

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, foto via separat mail, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Babaco

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett
returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order. Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Babblarna

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

BABY Born

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Baby Dan

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Babyliss

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Bamse

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in,