Sök
Bli kund
För hel kartong rekommenderar vi att du beställer st

 

 

 

 

Service & Support

På denna informationssida hittar ni våra service- och support förfarande. Förfarandet varierar för de olika varumärkena, sök därför nedan efter det varumärke som du önskar mer information om.

a
Acces

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Alga

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Allride

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Alpina

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

American Tourister

Garantitid: Begränsad 2 eller 3 års global garanti
Konsument ska gå till närmaste Samsonite återförsäljare, kvitto eller stämplat garantikort ska medtas.

Återförsäljare hittas på www.samsonite.com
För reservdelar kontakta repair.sweden@samsonite.com med bilder på skadan för en bedömning.

Vid eventuell kreditering kommer detta ske från Samsonite till Order Nordic, vidare till Order Nordics kund.

Apple

För garantiärenden hänvisar vi er att kontakta

Apple
Tel: 020-100 529. 
https://support.apple.com/sv-se

Auktoriserade reparations- och serviceplatser
https://getsupport.apple.com/repair-locations?locale=sv_SE

Aquarapid

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in därefter skapas ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Atom

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Audio-Technica

All service, support och reklamation sker mellan återförsäljaren och Audio-Technica - support@audio-technica.se

Axkid

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett
returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order. Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Acces

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Alga

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Allride

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Alpina

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

American Tourister

Garantitid: Begränsad 2 eller 3 års global garanti
Konsument ska gå till närmaste Samsonite återförsäljare, kvitto eller stämplat garantikort ska medtas.

Återförsäljare hittas på www.samsonite.com
För reservdelar kontakta repair.sweden@samsonite.com med bilder på skadan för en bedömning.

Vid eventuell kreditering kommer detta ske från Samsonite till Order Nordic, vidare till Order Nordics kund.

Apple

För garantiärenden hänvisar vi er att kontakta

Apple
Tel: 020-100 529. 
https://support.apple.com/sv-se

Auktoriserade reparations- och serviceplatser
https://getsupport.apple.com/repair-locations?locale=sv_SE

Aquarapid

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in därefter skapas ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Atom

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Audio-Technica

All service, support och reklamation sker mellan återförsäljaren och Audio-Technica - support@audio-technica.se

Axkid

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett
returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order. Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

b
Babblarna

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

BABY Born

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Baby Dan

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Babyliss

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Belladot

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Bellus

Vid behov av reservdelar kontaktar ÅF Bellus direkt: productsupport@tammerbrands.fi

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Bestway

Service, support och garantiärenden* sker mellan slutkund och Bestway.
Slutkund går in på hemsidan: Bestway Support | Webbplatsen avsedd för kundtjänst online

På hemsidan finns support, manualer och annan info som kunden kan behöva. Skulle det behövas service eller reservdelar så fyller kunden in sina uppgifter och Bestway sköter all servicehantering. För mer info se Customer Service Procedure

*För produkter som inte omfattas av service efter köpt enligt Customer Service Procedure skall återförsäljaren reklamera till Order Nordic AB.

Beurer

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Big

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Black & Decker

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Bolibompa

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Bosch

2-års garanti

ÅF registrerar ärende (trasig apparat) i XPOS (www.xpos.eu).
Trasig apparat behålls av ÅF i 30 dagar för ev. kontroll av tillverkaren. Därefter kan den skrotas. Uppgifter som skall finnas med, utöver obligatoriska fält, när ett  ärende registreras i XPOS:
- OBS! Välj Order Nordic AB som extern distributör när ni skapar ett nytt ärende
- ÅF's kundnummer hos Order Nordic AB.
- Order-/faktura-nummer från Order Nordic AB.

Brandman Sam

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Braun

Braun Hushållsprodukter
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett
returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order. Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Braun Hårvårdsprodukter (ex hårfönar, varmluftsborstar)
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Braun Personvård (ex skäggtrimmers, rakapparater)
ÅF registrerar ärende (trasig apparat) i XPOS (www.xpos.eu).
Trasig apparat behålls av ÅF i 30 dagar för ev. kontroll av tillverkaren.
Därefter kan den skrotas.
Uppgifter som skall finnas med, utöver obligatoriska fält, när ett  ärende registreras i XPOS:
- OBS! Välj Order Nordic AB som extern distributör när ni skapar ett nytt ärende
- ÅF's kundnummer hos Order Nordic AB.
- Order-/faktura-nummer från Order Nordic AB.

Braun Medicinska produkter
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

B
raun Vitvaror
Produkter med REK.pris över 1000 SEK ska begäras in på service till Centralservice i Osby;
CENTRALSERVICE i Osby AB
Tegvägen 4
283 44 Osby
Tel: 0479-13048
E-post: info@ocsab.se

Produkter med REK.pris under 1000 SEK hanteras av Order Nordic AB
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

BRIO

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Brother

SYMASKINER
Garantitid: 1år
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

PRINTERS & ÖVRIGT
Slutkundssupport: 0771-281030
Serviceverkstad: http://www.brother.se/service-centres

Buffè

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Byron

Support för produkt frågor hanteras av Byron:
ÅF kontaktar Byron för support via formulär, finns även livechatt som alternativ. 

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, foto via separat mail, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Babblarna

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

BABY Born

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Baby Dan

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Babyliss

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Belladot

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Bellus

Vid behov av reservdelar kontaktar ÅF Bellus direkt: productsupport@tammerbrands.fi

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Bestway

Service, support och garantiärenden* sker mellan slutkund och Bestway.
Slutkund går in på hemsidan: Bestway Support | Webbplatsen avsedd för kundtjänst online

På hemsidan finns support, manualer och annan info som kunden kan behöva. Skulle det behövas service eller reservdelar så fyller kunden in sina uppgifter och Bestway sköter all servicehantering. För mer info se Customer Service Procedure

*För produkter som inte omfattas av service efter köpt enligt Customer Service Procedure skall återförsäljaren reklamera till Order Nordic AB.

Beurer

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Big

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Black & Decker

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Bolibompa

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Bosch

2-års garanti

ÅF registrerar ärende (trasig apparat) i XPOS (www.xpos.eu).
Trasig apparat behålls av ÅF i 30 dagar för ev. kontroll av tillverkaren. Därefter kan den skrotas. Uppgifter som skall finnas med, utöver obligatoriska fält, när ett  ärende registreras i XPOS:
- OBS! Välj Order Nordic AB som extern distributör när ni skapar ett nytt ärende
- ÅF's kundnummer hos Order Nordic AB.
- Order-/faktura-nummer från Order Nordic AB.

Brandman Sam

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Braun

Braun Hushållsprodukter
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett
returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order. Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Braun Hårvårdsprodukter (ex hårfönar, varmluftsborstar)
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Braun Personvård (ex skäggtrimmers, rakapparater)
ÅF registrerar ärende (trasig apparat) i XPOS (www.xpos.eu).
Trasig apparat behålls av ÅF i 30 dagar för ev. kontroll av tillverkaren.
Därefter kan den skrotas.
Uppgifter som skall finnas med, utöver obligatoriska fält, när ett  ärende registreras i XPOS:
- OBS! Välj Order Nordic AB som extern distributör när ni skapar ett nytt ärende
- ÅF's kundnummer hos Order Nordic AB.
- Order-/faktura-nummer från Order Nordic AB.

Braun Medicinska produkter
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

B
raun Vitvaror
Produkter med REK.pris över 1000 SEK ska begäras in på service till Centralservice i Osby;
CENTRALSERVICE i Osby AB
Tegvägen 4
283 44 Osby
Tel: 0479-13048
E-post: info@ocsab.se

Produkter med REK.pris under 1000 SEK hanteras av Order Nordic AB
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

BRIO

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Brother

SYMASKINER
Garantitid: 1år
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

PRINTERS & ÖVRIGT
Slutkundssupport: 0771-281030
Serviceverkstad: http://www.brother.se/service-centres

Buffè

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Byron

Support för produkt frågor hanteras av Byron:
ÅF kontaktar Byron för support via formulär, finns även livechatt som alternativ. 

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, foto via separat mail, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

c
C3

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Reservdelar kan finnas att tillgå att få utbytt om inte själva produkten är defekt, detta är första åtgärd.
Mail skickas till: rma@order.se.

Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Camp Active

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Carl Oscar

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett
returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order. Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Casall

Träningsmaskiner hanteras direkt av Casall: www.service.casall.se

Resterande DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Cavalet

Vid skador på delar som går att byta ut t.ex. hjul och handtag så kontaktar slutanvändare Cavalet direkt:
Mail: info@cavalet.se
Telefon nr: 044 – 60300

Vid reklamation och skador på produkt som ej går att byta ut:
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order. Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Celly

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Champion

Champion TV
2-års garanti
50” och uppåt hanteras av: Elcare Nordic
Hemsida: www.elcare.com/sv-se
Övriga storlekar hanteras av: Order Nordic

Champion Övrigt
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Reservdelar kan finnas att tillgå att få utbytt om inte själva produkten är defekt, detta är första åtgärd.
Mail skickas till: rma@order.se.

Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Char-Broil

All service, support och reklamation sker mellan kund och Char-Broil. 

Maila claims-cbnordics@charbroil.com och lämna följande upplysningar:
· Namn
· Adress
· Telefon nr
· Kvitto
· Vilken artikel (grill)
· Kort beskrivning av problemet
· Bild på grillen samt orsak (om möjligt)

Cuisinart

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett
returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order. Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

C3

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Reservdelar kan finnas att tillgå att få utbytt om inte själva produkten är defekt, detta är första åtgärd.
Mail skickas till: rma@order.se.

Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Camp Active

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Carl Oscar

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett
returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order. Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Casall

Träningsmaskiner hanteras direkt av Casall: www.service.casall.se

Resterande DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Cavalet

Vid skador på delar som går att byta ut t.ex. hjul och handtag så kontaktar slutanvändare Cavalet direkt:
Mail: info@cavalet.se
Telefon nr: 044 – 60300

Vid reklamation och skador på produkt som ej går att byta ut:
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order. Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Celly

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Champion

Champion TV
2-års garanti
50” och uppåt hanteras av: Elcare Nordic
Hemsida: www.elcare.com/sv-se
Övriga storlekar hanteras av: Order Nordic

Champion Övrigt
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Reservdelar kan finnas att tillgå att få utbytt om inte själva produkten är defekt, detta är första åtgärd.
Mail skickas till: rma@order.se.

Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Char-Broil

All service, support och reklamation sker mellan kund och Char-Broil. 

Maila claims-cbnordics@charbroil.com och lämna följande upplysningar:
· Namn
· Adress
· Telefon nr
· Kvitto
· Vilken artikel (grill)
· Kort beskrivning av problemet
· Bild på grillen samt orsak (om möjligt)

Cuisinart

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett
returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order. Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

d
D-Link

RMA och support hanteras av D-Link.

RMA och support via portalen:
https://services.eu.dlink.com


Support via telefon:
Tel.nr: 0770 – 33 00 35
Öppet: 9:00-17:00

Support sker på engelska

D:fi

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett
returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order. Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Delonghi

Matberedare, Mixers, Kaffekokare och Strykjärn skickas till serviceverkstad.
För reklamationer på hushållsmaskiner vänligen kontakta:

CENTRALSERVICE i Osby AB
Tegvägen 4
283 44 Osby
Tel: 0479-13048
E-post: info@ocsab.se

Delsey Paris

Service, support och garantiärenden sker mellan slutkund och Delsey Paris.

Kund skickar e-post till Service Delsey, där bifogas bilder på skadan tillsammans med bild eller kopia på kvittot.
Om skadan godkänns kommer kunden få en adresslapp som skickas kostnadsfritt till Delsey. Därefter kommer produkten åtgärdas eller en ny skickas kostnadsfritt till slutkund.

För snabbare service kan kunden registrera sin produkt på Delsey´s hemsida via My Account. 

Denver

All garanti-service hanteras av:
LetMeRepair Nordic AB
Hållnäsgatan 15
752 28 Uppsala
Sweden

Service-portal: https://nordic.rma-service.com

Tel. +46 (0) 18 / 843 9901
Fax +46 (0) 18 / 600 112
info@letmerepair.se
Återförsäljaren skall skicka in defekt apparat till LetMeRepair Nordic AB med tydlig felbeskrivning, kopia på kundens kvitto och kopia på följesedel/faktura från Order Nordic AB.
Två års garanti från inköpsdatum gäller på Denver-produkter.

Reservdelar: https://spareparts.denver.eu/home

Vid fel på vara direkt vid uppackning, senast sju dagar efter köp/uthämtning (s.k. DOA) görs en reklamation här på Order Nordics supportsida:
https://order.se/kundtjanst/ansokan-om-rma/

Dickie

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Dignita

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Disney

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Doro

All garanti-service (inkl. DOA) hanteras av Elcare Nordic

Serviceportal (för skapande och uppföljning av serviceärenden): www.elcare.com/sv-se

Service hanteringsinfo
DOA hanteringsinfo

Doro Support Center
Doro Support Center hjälper kunderna med
• Initial uppsättning av produkter
• Teknisk support
• Tillbehörsval
• Stöd för webbsäljning
• Aftersales förfrågningar

Support center kan nås genom:
Sverige

Mon - Fri 09.00 - 17.00
0771 - 86 11 00
support.se@doro.com
Serviceportal Sverige

Danmark
Mon - Fri 09.00 - 16.00
45 94 02 00
support.dk@doro.com
Serviceportal Danmark

Norge
Mon - Fri 08.00 - 16.00
69 35 86 86
support.no@doro.com
Serviceportal Norge

Finland
Mon - Fri 10.00 - 18.00
09-3157 7346
support.fi@doro.com
Serviceportal Finland

Dragon-i

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

D-Link

RMA och support hanteras av D-Link.

RMA och support via portalen:
https://services.eu.dlink.com


Support via telefon:
Tel.nr: 0770 – 33 00 35
Öppet: 9:00-17:00

Support sker på engelska

D:fi

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett
returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order. Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Delonghi

Matberedare, Mixers, Kaffekokare och Strykjärn skickas till serviceverkstad.
För reklamationer på hushållsmaskiner vänligen kontakta:

CENTRALSERVICE i Osby AB
Tegvägen 4
283 44 Osby
Tel: 0479-13048
E-post: info@ocsab.se

Delsey Paris

Service, support och garantiärenden sker mellan slutkund och Delsey Paris.

Kund skickar e-post till Service Delsey, där bifogas bilder på skadan tillsammans med bild eller kopia på kvittot.
Om skadan godkänns kommer kunden få en adresslapp som skickas kostnadsfritt till Delsey. Därefter kommer produkten åtgärdas eller en ny skickas kostnadsfritt till slutkund.

För snabbare service kan kunden registrera sin produkt på Delsey´s hemsida via My Account. 

Denver

All garanti-service hanteras av:
LetMeRepair Nordic AB
Hållnäsgatan 15
752 28 Uppsala
Sweden

Service-portal: https://nordic.rma-service.com

Tel. +46 (0) 18 / 843 9901
Fax +46 (0) 18 / 600 112
info@letmerepair.se
Återförsäljaren skall skicka in defekt apparat till LetMeRepair Nordic AB med tydlig felbeskrivning, kopia på kundens kvitto och kopia på följesedel/faktura från Order Nordic AB.
Två års garanti från inköpsdatum gäller på Denver-produkter.

Reservdelar: https://spareparts.denver.eu/home

Vid fel på vara direkt vid uppackning, senast sju dagar efter köp/uthämtning (s.k. DOA) görs en reklamation här på Order Nordics supportsida:
https://order.se/kundtjanst/ansokan-om-rma/

Dickie

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Dignita

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Disney

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Doro

All garanti-service (inkl. DOA) hanteras av Elcare Nordic

Serviceportal (för skapande och uppföljning av serviceärenden): www.elcare.com/sv-se

Service hanteringsinfo
DOA hanteringsinfo

Doro Support Center
Doro Support Center hjälper kunderna med
• Initial uppsättning av produkter
• Teknisk support
• Tillbehörsval
• Stöd för webbsäljning
• Aftersales förfrågningar

Support center kan nås genom:
Sverige

Mon - Fri 09.00 - 17.00
0771 - 86 11 00
support.se@doro.com
Serviceportal Sverige

Danmark
Mon - Fri 09.00 - 16.00
45 94 02 00
support.dk@doro.com
Serviceportal Danmark

Norge
Mon - Fri 08.00 - 16.00
69 35 86 86
support.no@doro.com
Serviceportal Norge

Finland
Mon - Fri 10.00 - 18.00
09-3157 7346
support.fi@doro.com
Serviceportal Finland

Dragon-i

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

e
EcoViking

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Electrolux

2-års garanti

ÅF registrerar ärende (trasig apparat) i XPOS (www.xpos.eu).
Trasig apparat behålls av ÅF i 30 dagar för ev. kontroll av tillverkaren. Därefter kan den skrotas. Uppgifter som skall finnas med, utöver obligatoriska fält, när ett  ärende registreras i XPOS:
- OBS! Välj Order Nordic AB som extern distributör när ni skapar ett nytt ärende
- ÅF's kundnummer hos Order Nordic AB.
- Order-/faktura-nummer från Order Nordic AB.

Elipson

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Elodie Details

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Emerio

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

EcoViking

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Electrolux

2-års garanti

ÅF registrerar ärende (trasig apparat) i XPOS (www.xpos.eu).
Trasig apparat behålls av ÅF i 30 dagar för ev. kontroll av tillverkaren. Därefter kan den skrotas. Uppgifter som skall finnas med, utöver obligatoriska fält, när ett  ärende registreras i XPOS:
- OBS! Välj Order Nordic AB som extern distributör när ni skapar ett nytt ärende
- ÅF's kundnummer hos Order Nordic AB.
- Order-/faktura-nummer från Order Nordic AB.

Elipson

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Elodie Details

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Emerio

DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.

Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

f