Service & Support
På denna informationssida hittar ni våra service- och support förfarande. Förfarandet varierar för de olika varumärkena, sök därför nedan efter det varumärke som du önskar mer information om.
På denna informationssida hittar ni våra service- och support förfarande. Förfarandet varierar för de olika varumärkena, sök därför nedan efter det varumärke som du önskar mer information om.
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
Garantitid: Begränsad 2 eller 3 års global garanti
Konsument ska gå till närmaste Samsonite återförsäljare, kvitto eller stämplat garantikort ska medtas.
Återförsäljare hittas på www.samsonite.com
För reservdelar kontakta repair.sweden@samsonite.com med bilder på skadan för en bedömning.
Vid eventuell kreditering kommer detta ske från Samsonite till Order Nordic, vidare till Order Nordics kund.
För garantiärenden hänvisar vi er att kontakta
Apple
Tel: 020-100 529.
https://support.apple.com/sv-se
Auktoriserade reparations- och serviceplatser
https://getsupport.apple.com/repair-locations?locale=sv_SE
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in därefter skapas ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
All service, support och reklamation sker mellan återförsäljaren och Audio-Technica - support@audio-technica.se
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett
returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order. Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
Garantitid: Begränsad 2 eller 3 års global garanti
Konsument ska gå till närmaste Samsonite återförsäljare, kvitto eller stämplat garantikort ska medtas.
Återförsäljare hittas på www.samsonite.com
För reservdelar kontakta repair.sweden@samsonite.com med bilder på skadan för en bedömning.
Vid eventuell kreditering kommer detta ske från Samsonite till Order Nordic, vidare till Order Nordics kund.
För garantiärenden hänvisar vi er att kontakta
Apple
Tel: 020-100 529.
https://support.apple.com/sv-se
Auktoriserade reparations- och serviceplatser
https://getsupport.apple.com/repair-locations?locale=sv_SE
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in därefter skapas ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
All service, support och reklamation sker mellan återförsäljaren och Audio-Technica - support@audio-technica.se
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett
returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order. Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
Vid behov av reservdelar kontaktar ÅF Bellus direkt: productsupport@tammerbrands.fi
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
Service, support och garantiärenden* sker mellan slutkund och Bestway.
Slutkund går in på hemsidan: Bestway Support | Webbplatsen avsedd för kundtjänst online
På hemsidan finns support, manualer och annan info som kunden kan behöva. Skulle det behövas service eller reservdelar så fyller kunden in sina uppgifter och Bestway sköter all servicehantering. För mer info se Customer Service Procedure
*För produkter som inte omfattas av service efter köpt enligt Customer Service Procedure skall återförsäljaren reklamera till Order Nordic AB.
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
2-års garanti
ÅF registrerar ärende (trasig apparat) i XPOS (www.xpos.eu).
Trasig apparat behålls av ÅF i 30 dagar för ev. kontroll av tillverkaren. Därefter kan den skrotas. Uppgifter som skall finnas med, utöver obligatoriska fält, när ett ärende registreras i XPOS:
- OBS! Välj Order Nordic AB som extern distributör när ni skapar ett nytt ärende
- ÅF's kundnummer hos Order Nordic AB.
- Order-/faktura-nummer från Order Nordic AB.
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
Braun Hushållsprodukter
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett
returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order. Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
Braun Hårvårdsprodukter (ex hårfönar, varmluftsborstar)
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
Braun Personvård (ex skäggtrimmers, rakapparater)
ÅF registrerar ärende (trasig apparat) i XPOS (www.xpos.eu).
Trasig apparat behålls av ÅF i 30 dagar för ev. kontroll av tillverkaren.
Därefter kan den skrotas.
Uppgifter som skall finnas med, utöver obligatoriska fält, när ett ärende registreras i XPOS:
- OBS! Välj Order Nordic AB som extern distributör när ni skapar ett nytt ärende
- ÅF's kundnummer hos Order Nordic AB.
- Order-/faktura-nummer från Order Nordic AB.
Braun Medicinska produkter
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
Braun Vitvaror
Produkter med REK.pris över 1000 SEK ska begäras in på service till Centralservice i Osby;
CENTRALSERVICE i Osby AB
Tegvägen 4
283 44 Osby
Tel: 0479-13048
E-post: info@ocsab.se
Produkter med REK.pris under 1000 SEK hanteras av Order Nordic AB
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
SYMASKINER
Garantitid: 1år
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
PRINTERS & ÖVRIGT
Slutkundssupport: 0771-281030
Serviceverkstad: http://www.brother.se/service-centres
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
Support för produkt frågor hanteras av Byron:
ÅF kontaktar Byron för support via formulär, finns även livechatt som alternativ.
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, foto via separat mail, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
Vid behov av reservdelar kontaktar ÅF Bellus direkt: productsupport@tammerbrands.fi
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
Service, support och garantiärenden* sker mellan slutkund och Bestway.
Slutkund går in på hemsidan: Bestway Support | Webbplatsen avsedd för kundtjänst online
På hemsidan finns support, manualer och annan info som kunden kan behöva. Skulle det behövas service eller reservdelar så fyller kunden in sina uppgifter och Bestway sköter all servicehantering. För mer info se Customer Service Procedure
*För produkter som inte omfattas av service efter köpt enligt Customer Service Procedure skall återförsäljaren reklamera till Order Nordic AB.
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
2-års garanti
ÅF registrerar ärende (trasig apparat) i XPOS (www.xpos.eu).
Trasig apparat behålls av ÅF i 30 dagar för ev. kontroll av tillverkaren. Därefter kan den skrotas. Uppgifter som skall finnas med, utöver obligatoriska fält, när ett ärende registreras i XPOS:
- OBS! Välj Order Nordic AB som extern distributör när ni skapar ett nytt ärende
- ÅF's kundnummer hos Order Nordic AB.
- Order-/faktura-nummer från Order Nordic AB.
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
Braun Hushållsprodukter
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett
returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order. Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
Braun Hårvårdsprodukter (ex hårfönar, varmluftsborstar)
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
Braun Personvård (ex skäggtrimmers, rakapparater)
ÅF registrerar ärende (trasig apparat) i XPOS (www.xpos.eu).
Trasig apparat behålls av ÅF i 30 dagar för ev. kontroll av tillverkaren.
Därefter kan den skrotas.
Uppgifter som skall finnas med, utöver obligatoriska fält, när ett ärende registreras i XPOS:
- OBS! Välj Order Nordic AB som extern distributör när ni skapar ett nytt ärende
- ÅF's kundnummer hos Order Nordic AB.
- Order-/faktura-nummer från Order Nordic AB.
Braun Medicinska produkter
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
Braun Vitvaror
Produkter med REK.pris över 1000 SEK ska begäras in på service till Centralservice i Osby;
CENTRALSERVICE i Osby AB
Tegvägen 4
283 44 Osby
Tel: 0479-13048
E-post: info@ocsab.se
Produkter med REK.pris under 1000 SEK hanteras av Order Nordic AB
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
SYMASKINER
Garantitid: 1år
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
PRINTERS & ÖVRIGT
Slutkundssupport: 0771-281030
Serviceverkstad: http://www.brother.se/service-centres
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
Support för produkt frågor hanteras av Byron:
ÅF kontaktar Byron för support via formulär, finns även livechatt som alternativ.
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, foto via separat mail, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Reservdelar kan finnas att tillgå att få utbytt om inte själva produkten är defekt, detta är första åtgärd.
Mail skickas till: rma@order.se.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett
returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order. Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
Träningsmaskiner hanteras direkt av Casall: www.service.casall.se
Resterande DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
Vid skador på delar som går att byta ut t.ex. hjul och handtag så kontaktar slutanvändare Cavalet direkt:
Mail: info@cavalet.se
Telefon nr: 044 – 60300
Vid reklamation och skador på produkt som ej går att byta ut:
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order. Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
Champion TV
2-års garanti
50” och uppåt hanteras av: Elcare Nordic
Hemsida: www.elcare.com/sv-se
Övriga storlekar hanteras av: Order Nordic
Champion Övrigt
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Reservdelar kan finnas att tillgå att få utbytt om inte själva produkten är defekt, detta är första åtgärd.
Mail skickas till: rma@order.se.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
All service, support och reklamation sker mellan kund och Char-Broil.
Maila claims-cbnordics@charbroil.com och lämna följande upplysningar:
· Namn
· Adress
· Telefon nr
· Kvitto
· Vilken artikel (grill)
· Kort beskrivning av problemet
· Bild på grillen samt orsak (om möjligt)
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett
returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order. Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Reservdelar kan finnas att tillgå att få utbytt om inte själva produkten är defekt, detta är första åtgärd.
Mail skickas till: rma@order.se.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett
returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order. Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
Träningsmaskiner hanteras direkt av Casall: www.service.casall.se
Resterande DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
Vid skador på delar som går att byta ut t.ex. hjul och handtag så kontaktar slutanvändare Cavalet direkt:
Mail: info@cavalet.se
Telefon nr: 044 – 60300
Vid reklamation och skador på produkt som ej går att byta ut:
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order. Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
Champion TV
2-års garanti
50” och uppåt hanteras av: Elcare Nordic
Hemsida: www.elcare.com/sv-se
Övriga storlekar hanteras av: Order Nordic
Champion Övrigt
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Reservdelar kan finnas att tillgå att få utbytt om inte själva produkten är defekt, detta är första åtgärd.
Mail skickas till: rma@order.se.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
All service, support och reklamation sker mellan kund och Char-Broil.
Maila claims-cbnordics@charbroil.com och lämna följande upplysningar:
· Namn
· Adress
· Telefon nr
· Kvitto
· Vilken artikel (grill)
· Kort beskrivning av problemet
· Bild på grillen samt orsak (om möjligt)
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett
returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order. Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
RMA och support hanteras av D-Link.
RMA och support via portalen:
https://services.eu.dlink.com
Support via telefon:
Tel.nr: 0770 – 33 00 35
Öppet: 9:00-17:00
Support sker på engelska
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett
returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order. Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
Matberedare, Mixers, Kaffekokare och Strykjärn skickas till serviceverkstad.
För reklamationer på hushållsmaskiner vänligen kontakta:
CENTRALSERVICE i Osby AB
Tegvägen 4
283 44 Osby
Tel: 0479-13048
E-post: info@ocsab.se
Service, support och garantiärenden sker mellan slutkund och Delsey Paris.
Kund skickar e-post till Service Delsey, där bifogas bilder på skadan tillsammans med bild eller kopia på kvittot.
Om skadan godkänns kommer kunden få en adresslapp som skickas kostnadsfritt till Delsey. Därefter kommer produkten åtgärdas eller en ny skickas kostnadsfritt till slutkund.
För snabbare service kan kunden registrera sin produkt på Delsey´s hemsida via My Account.
All garanti-service hanteras av:
LetMeRepair Nordic AB
Hållnäsgatan 15
752 28 Uppsala
Sweden
Service-portal: https://nordic.rma-service.com
Tel. +46 (0) 18 / 843 9901
Fax +46 (0) 18 / 600 112
info@letmerepair.se
Återförsäljaren skall skicka in defekt apparat till LetMeRepair Nordic AB med tydlig felbeskrivning, kopia på kundens kvitto och kopia på följesedel/faktura från Order Nordic AB.
Två års garanti från inköpsdatum gäller på Denver-produkter.
Reservdelar: https://spareparts.denver.eu/home
Vid fel på vara direkt vid uppackning, senast sju dagar efter köp/uthämtning (s.k. DOA) görs en reklamation här på Order Nordics supportsida:
https://order.se/kundtjanst/ansokan-om-rma/
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
All garanti-service (inkl. DOA) hanteras av Elcare Nordic
Serviceportal (för skapande och uppföljning av serviceärenden): www.elcare.com/sv-se
Service hanteringsinfo
DOA hanteringsinfo
Doro Support Center
Doro Support Center hjälper kunderna med
• Initial uppsättning av produkter
• Teknisk support
• Tillbehörsval
• Stöd för webbsäljning
• Aftersales förfrågningar
Support center kan nås genom:
Sverige
Mon - Fri 09.00 - 17.00
0771 - 86 11 00
support.se@doro.com
Serviceportal Sverige
Danmark
Mon - Fri 09.00 - 16.00
45 94 02 00
support.dk@doro.com
Serviceportal Danmark
Norge
Mon - Fri 08.00 - 16.00
69 35 86 86
support.no@doro.com
Serviceportal Norge
Finland
Mon - Fri 10.00 - 18.00
09-3157 7346
support.fi@doro.com
Serviceportal Finland
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
RMA och support hanteras av D-Link.
RMA och support via portalen:
https://services.eu.dlink.com
Support via telefon:
Tel.nr: 0770 – 33 00 35
Öppet: 9:00-17:00
Support sker på engelska
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett
returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order. Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
Matberedare, Mixers, Kaffekokare och Strykjärn skickas till serviceverkstad.
För reklamationer på hushållsmaskiner vänligen kontakta:
CENTRALSERVICE i Osby AB
Tegvägen 4
283 44 Osby
Tel: 0479-13048
E-post: info@ocsab.se
Service, support och garantiärenden sker mellan slutkund och Delsey Paris.
Kund skickar e-post till Service Delsey, där bifogas bilder på skadan tillsammans med bild eller kopia på kvittot.
Om skadan godkänns kommer kunden få en adresslapp som skickas kostnadsfritt till Delsey. Därefter kommer produkten åtgärdas eller en ny skickas kostnadsfritt till slutkund.
För snabbare service kan kunden registrera sin produkt på Delsey´s hemsida via My Account.
All garanti-service hanteras av:
LetMeRepair Nordic AB
Hållnäsgatan 15
752 28 Uppsala
Sweden
Service-portal: https://nordic.rma-service.com
Tel. +46 (0) 18 / 843 9901
Fax +46 (0) 18 / 600 112
info@letmerepair.se
Återförsäljaren skall skicka in defekt apparat till LetMeRepair Nordic AB med tydlig felbeskrivning, kopia på kundens kvitto och kopia på följesedel/faktura från Order Nordic AB.
Två års garanti från inköpsdatum gäller på Denver-produkter.
Reservdelar: https://spareparts.denver.eu/home
Vid fel på vara direkt vid uppackning, senast sju dagar efter köp/uthämtning (s.k. DOA) görs en reklamation här på Order Nordics supportsida:
https://order.se/kundtjanst/ansokan-om-rma/
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
All garanti-service (inkl. DOA) hanteras av Elcare Nordic
Serviceportal (för skapande och uppföljning av serviceärenden): www.elcare.com/sv-se
Service hanteringsinfo
DOA hanteringsinfo
Doro Support Center
Doro Support Center hjälper kunderna med
• Initial uppsättning av produkter
• Teknisk support
• Tillbehörsval
• Stöd för webbsäljning
• Aftersales förfrågningar
Support center kan nås genom:
Sverige
Mon - Fri 09.00 - 17.00
0771 - 86 11 00
support.se@doro.com
Serviceportal Sverige
Danmark
Mon - Fri 09.00 - 16.00
45 94 02 00
support.dk@doro.com
Serviceportal Danmark
Norge
Mon - Fri 08.00 - 16.00
69 35 86 86
support.no@doro.com
Serviceportal Norge
Finland
Mon - Fri 10.00 - 18.00
09-3157 7346
support.fi@doro.com
Serviceportal Finland
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
2-års garanti
ÅF registrerar ärende (trasig apparat) i XPOS (www.xpos.eu).
Trasig apparat behålls av ÅF i 30 dagar för ev. kontroll av tillverkaren. Därefter kan den skrotas. Uppgifter som skall finnas med, utöver obligatoriska fält, när ett ärende registreras i XPOS:
- OBS! Välj Order Nordic AB som extern distributör när ni skapar ett nytt ärende
- ÅF's kundnummer hos Order Nordic AB.
- Order-/faktura-nummer från Order Nordic AB.
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia och felbeskrivning skickas in, därefter skapas ett returnummer
och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
2-års garanti
ÅF registrerar ärende (trasig apparat) i XPOS (www.xpos.eu).
Trasig apparat behålls av ÅF i 30 dagar för ev. kontroll av tillverkaren. Därefter kan den skrotas. Uppgifter som skall finnas med, utöver obligatoriska fält, när ett ärende registreras i XPOS:
- OBS! Välj Order Nordic AB som extern distributör när ni skapar ett nytt ärende
- ÅF's kundnummer hos Order Nordic AB.
- Order-/faktura-nummer från Order Nordic AB.
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB.
Fakturakopia, felbeskrivning och foto skickas in, därefter skapas
ett returnummer och vidare tillvägagångssätt meddelas av Order.
Efter godkännande krediteras produkten.
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB